New Zealand, here we are! - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Anne Horvers - WaarBenJij.nu New Zealand, here we are! - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Anne Horvers - WaarBenJij.nu

New Zealand, here we are!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

12 December 2015 | Nieuw Zeeland, Paihia

Nieuw land, nieuwe avonturen! Na een korte nacht in een hotel in Auckland (kwamen om 2uur 's nachts aan), haalden we onze campervan op bij Escape rentals. Ik vergaapte me aan de busjes met mooie graffiti tekeningen erop. Onze Hugo was helaas niet zo mooi, limegroen met grijs, maar wel mega groot! Een veel slimmere indeling dan Rita, en een lange wielbasis, waardoor hij 1 meter langer bleek. De rest van de dag besteedden we aan het upgraden van Hugo, met een fijn matras, koelkast en tafel. Onze eerste nacht in Hugo sliepen we net boven Auckland, in Orewa. Daar maakten we nog een strandwandeling en zocht ik schelpen. Wat een verademing de temperatuur hier! 20-25 graden en 's nachts lekker koel.
    Na een hele chille nacht op ons fijne matras vertrokken we naar Shakespear National Park voor wat sightseeing. Mooi strand met uitzicht op Auckland in de verte. We deden wat boodschappen en reden nog een stukje. We waren beide erg moe (jetlag kan bijna niet toch?) en besloten vroeg een camping te zoeken. We vonden een gave bij de grootste niet commerciele grotten van Nieuw-Zeeland bij Waipu. Helaas zonder bereik, dus kon ik niet proberen kaarten te kopen voor Adele (het thuisfront had ook geen succes)...
    De volgende ochtend gingen we op avontuur in de grotten. Een stuk groter dan die in Chillagoe, Australië! Er liep zelfs een rivier door de grot heen, bijzonder. Onze lampjes deden het minder goed, waardoor het lastig was om de modderige rotsen te beklimmen. Wel echt de moeite en het vies worden waard! Wanneer we de lampjes uitdeden werden we omgeven door glowworms, die een groenig licht gaven. Na dit avontuur reden we naar Whangarei, de laatste grote stad in het noorden, dus sloegen we goed in qua eten en drinken. We bezochten de Whangarei Falls, een waterval midden in de stad die over een stuk lava stoomt. In het park waarin de Falls lagen was een buurt festival bezig, leuk om te zien. Na onze late lunch reden we door naar Whangarei Heads, waar we de mooiste camping ever vonden! Op een mooi grasveldje met ernaast meteen het helderblauwe water van de baai. Jeroen nam er nog een duik, maar kwam met veel sneetjes in zijn voeten terug. Toen het eb werd was te zien waarom, een rotsbodem met veel scherpe oesters erop! We genoten van het uitzicht en zagen een local grote vissen uit de zee halen.
      Na weer een fijne nacht (wel koud) reden we terug naar Whangarei zelf om vanaf Mt Parihaka over  de stad uit te kijken, cool uitzicht! Ook wandelden we op Ocean beach, een van de mooiste stranden tot nu toe. Jeroen klom op een rots en voelde zich king of the world. Daarna reden we naar Paihia, de eindbestemming van die dag en het startpunt voor the Bay of Islands. De camping lag 5 minuutjes lopen van het strand, dus brachten we daar de rest van de middag door. Die avond sliepen we vroeg, omdat we de volgende dag een cruise zouden maken door the Bay of Islands.
     De volgende dag begon onze cruise met Fullers Greatsights, op een grote boot waar 140 mensen op konden. Gelukkig waren wij maar met 40. De trip begon met een toer langs de Black Rocks, de naam zegt het al, waar een van de crew members het water in ging om mosselen te oogsten. We maakten een ronde langs andere eilanden, wat een toffe uitzichten! Onderweg kwamen we dolfijnen tegen, op een supermooie ondiepe plek bij een eiland. Het waren er ongeveer 30, met 2 baby's erbij. Helaas mochten we er daardoor niet mee zwemmen, maar ze bleven heel lang dichtbij de boot. Naar een dolfijnenshow gaan is echt overbodig, de dolfijnen sprongen uit zichzelf omhoog uit het water! Mijn hele dag kon niet meer stuk en hij was pas net begonnen. Na een tourtje tussen de eilanden voeren we naar The Hole in the Rock, must-see in deze omgeving. We voeren er zelfs doorheen, terwijl de zee best wild was. Gave ervaring! We stopten op het eiland Urupukapuka, waar we een steile wandeling deden naar het uitkijkpunt. Echt adembenemend, uitzicht over de Bay of Islands, mega blauwe zee met groene eilanden. Op onze terugweg naar de haven van Paihia kwamen we nogmaals dezelfde groep dolfijnen tegen, cool! Supergave boottocht dus! Na ons wandelingetje terug naar de camping en een lekkere maaltijd zat ik al klaar met tablet en telefoon op ticketmaster. Het zou me niet nog eens gebeuren de kaartverkoop van Adele te missen! Na veel gewacht en gestress gaf ik al bijna de hoop op... Gelukkig gebeurde er toen een wonder, ik kwam er doorheen! (Het thuisfront weer niet) Toch kaartjes voor Adele in the pocket :) Hoe cool is dat, dat het lukt vanuit NZ? Na een paar hyperactieve uurtjes konden we eindelijk slapen. Chapter 2 NZ volgt!

• 12 December 2015 - 07:35

Jeanne:

Wakker worden, op mijn telefoon weer zo'n enthousiast verhaal lezen; mijn dag kan niet meer stuk! Geluksvogels, ook met die kaarten voor Adèle! Geniet lekker verder!

• 12 December 2015 - 08:19

Marianne:

Wat mooi weer!!
    Toppie van de kaartjes!!
    Je kan zowat alles van jullie bucket-list schrappen denk?
    Geniet nog. Vele groetjes!!

• 12 December 2015 - 09:58

Margriet:

Zo leuk om jouw reisverhalen te lezen en sommige plaatsen komen me bekend voor ( Daan ook geweest) ga vooral door Anne met zulke mooie en gezellige reisverhalen . Liefs!

• 12 December 2015 - 11:44

Nina:

Zo'n leuk verhaal weer! En wat goed dat je kaartjes hebt weten te bemachtigen vanaf daar! xxxx

• 13 December 2015 - 01:23

Claire:

Kei leuk verhaal lieverd! En ik ben mega jaloers op je reis en je adele kaartjes, maar ik gun het niemand meer dan jou♡♡