Hugo @ Middle Earth - Reisverslag uit Matamata, Nieuw Zeeland van Anne Horvers - WaarBenJij.nu Hugo @ Middle Earth - Reisverslag uit Matamata, Nieuw Zeeland van Anne Horvers - WaarBenJij.nu

Hugo @ Middle Earth

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

21 December 2015 | Nieuw Zeeland, Matamata

Nog steeds op de camping bij Waikite Thermal Valley genoten we de volgende ochtend nogmaals van de hot pools, fijn begin van de dag! Helaas werd het daarna minder, toen we aan het opruimen waren om weg te gaan zag ik dat we een lekke band hadden... Slechtere timing kon niet, drukke dag voor de boeg. Jeroen kon zijn banden skills goed gebruiken, het reservewiel lag er zo onder! We reden naar Wai-o-tapu, een deel van het vulkanisch landschap open voor publiek. Heel gaaf om te zien, het leek wel buitenaards met de kokende poelen met de gekste kleuren. Vooral het schilderspalet en de champagne poel waren gaaf, van geel tot oranje tot groen tot blauw, elke kleur kwam wel voor! De stoom en rook maakte het helemaal af. Onze drukke dag ging verder in Matamata (ze zijn hier yogales van de dubbele namen) ofwel Hobbiton! Het deel van de set wat the Shire voorstelde in van The Lord of the Rings en The Hobbit is hier blijven slaan op aandringen van de boer waar het land van is. Slimme zet, want druk dat het was! De enige manier om rond te lopen tussen de hobbit holes is met een guided tour, zeker de moeite waard! De set is echt veel uitgebreider dan ik dacht, het ziet er echt uit als in de films! Tour langs de hobbit holes van Samwise, Frodo en Bilbo en zelfs een speciaal hobbit biertje in the Green Dragon (exacte kopie van de films!). Deze topdag eindigde op eindelijk weer een gratis camping langs de Waikato River.
      De volgende dag stond er weer genoeg actie op het programma, Black Water Rafting in de Waitomo Caves. Het omkleden in wetsuits was al hilarisch, pakjes die leken op tuinbroeken met jasjes en sokken, nogal moeilijk aan te krijgen. Met een klein groepje leuke mensen (we hadden geluk) daalden we af in een van de vele grotten in de omgeving met een rubber band in onze hand. Onze gidsen waren erg tof en lieten ons extra door mini gangetjes kruipen. We sprongen van 2 watervallen en dreven in onze banden terwijl er boven ons duizenden glowworms groenig licht gaven. Jeroen gaf een klein concertje in dit magische landschap en kreeg veel complimenten. Het water was super koud, maar totally worth it! Na afloop kregen we een warme douche, soep en bagels, jum. Die avond sliepen we op een soort van camping, eerder een grassige parkeerplaats. De betaalde campingplekken zijn hier een stuk minder verzorgd dan in Australië.
    De dag erna begonnen we met een tripje naar de garage. Jeroen had met Hugo rentals weten te regelen dat we 2 nieuwe achterbanden kregen (ipv alleen vervanging van de lekke), heel chill. Taupo was de volgende bestemming, met het grootste meer van Nieuw-Zeeland. Toffe uitzichten op Tongariro National Park met zijn 3 vulkanen (waaronder Mount Doom of Mordor uit Lord of the Rings & the Lonely Mountain uit the Hobbit). We wandelden naar de rand van het meer en daarna reden we naar de Aratiatia Rapids. Een stuk rivier gecontroleerd door een dam die op bepaalde momenten open gaat en dan zorgt   voor een wild kolkend stuk rivier. Niet voor niets dat dit stuk gekozen is voor de barrel-scene in the Hobbit! Een stukje verderop lagen ook de Huka Falls, waar de kolkende rivier van een afstapje donderde. Onderweg naar de camping voor die nacht nog een mooi uitzicht op Lake Taupo en omgeving meegepikt vanuit het zuiden. De trip naar de camping liep langs de 3 vulkanen, waar de topjes helaas van in de wolken zaten. Hoog in de bergen sliepen we, kouhoud!

• 21 December 2015 - 08:58

Jeanne:

Wat speciaal dat jullie die filmlandschappen allemaal herkennen! Zat er geen THE VoiceOver- scout in die grot verstopt? Fijn dat Hugo weer op rolletjes gaat dankzij Jeroen!