Wines & Mountainbikes - Reisverslag uit Martinborough, Nieuw Zeeland van Anne Horvers - WaarBenJij.nu Wines & Mountainbikes - Reisverslag uit Martinborough, Nieuw Zeeland van Anne Horvers - WaarBenJij.nu

Wines & Mountainbikes

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

25 December 2015 | Nieuw Zeeland, Martinborough

Jammer genoeg regende het de hele ochtend de volgende dag. Ons tripje naar een tof uitzicht werd verpest door dichte mist, dat krijg je als je hoog in de bergen zit helaas... Daarom besloten we de bergen achter ons te laten en door te rijden richting Wellington. Na een lange rit eindigden we bij Lake Wairarapa op een camping van de overheid, die best slecht geregeld was... Normaal zijn die campings chill!
    De volgende ochtend reden we helemaal naar het zuiden, naar Cape Palliser. Wat een gave weg erheen, de kust aan de ene hand en rotswanden en bergen aan de andere. Onderweg stopten we op mooie plekjes en bij de grootste zeehonden kolonie van NZ (wat een stank!). Ons eindpunt werd Cape Palliser lighthouse, waar we 250 treden voor op moesten. Zeker worth the effort, wat een uitzicht! Zwarte stranden, heldere zee en zelfs een stukje van het zuid eiland was te zien! We reden terug naar Martinborough, waar we Hugo dumpen op een camping en zelf op mountainbikes sprongen. Mijn cadeau voor Jeroens verjaardag moest ooit uitgevoerd worden, dus fietsten we langs de wineries in dit schattige dorpje voor wijnproeverijen. Dat gaat hier anders dan we verwachtten, staand 5/6/7 slokjes wijn proeven, met een klein beetje info. De laatste proeverij voldeed aan onze verwachtingen, een oud gepassioneerd mannetje liet ons zijn wijnen proeven terwijl wij aan een tafeltje zaten, met een mooi muziekje op de achtergrond. We hadden nog niet genoeg na 4 wineries, dus besloten we naar de enige bierbrouwerij in het dorp te gaan voor nog meer proeverijen, mega lekkere biertjes daar! Geslaagde dag dus!
   De dag erna wilden we Wellington bekijken, met omgeving. Lower Hutt was de eerste stop, hier is Rivendell uit Lord of the Rings gefilmd. Je had veel verbeelding nodig om er nog iets te kunnen zien, maar er stond nog wel een replica van een archway. De rest van de dag tourden we rond en bekeken we Mount Victoria en het toffe uitzicht op Wellington. We spotten nog wat filmlocaties, maar die vielen tegen. Uiteindelijk sliepen we op tijd in Paekakariki (wat een naam) om de volgende ochtend om 7uur bij de ferry naar the South Island te vertrekken!

Voor nu: merry christmas everybody!

• 25 December 2015 - 23:47

Jeanne:

Fietsend langs wijngaarden.. Leuk! Fijn om jullie weer even gesproken te hebben! Maakte kerst in beek weer completer!

• 26 December 2015 - 11:27

Marianne Van Zon:

Wat haperend beeld en geluid, maar tof om jullie weer gezien en gesproken te hebben op pakjesavond!!
    We hebben jullie kadootje niet uitgepakt hoor.
    Origineel verjaardagskadootje. Goed dat je op de fiets was!
    Leuk verslag weer.