Eerste dagen - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anne Horvers - WaarBenJij.nu Eerste dagen - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anne Horvers - WaarBenJij.nu

Eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Anne

02 Oktober 2015 | Australië, Melbourne

Vandaag is het dan echt begonnen, de grote reis waar Jeroen en ik al zo lang naar uitgekeken hebben! Na eerst nog wat last minute verplichtingen ingekopt te hebben  (de verdediging van Jeroens masterscriptie, MSc it is!), konden we dan echt vertrekken richting Australië en Nieuw-Zeeland. Het lieve thuisfront liep verder mee dan tot waar mocht (tut-tut) en zwaaide ons uit. De timing was goed, na een korte tijd wachten konden we het vliegtuig al in. In de tunnel naar het vliegtuig toe kwamen we Annet Gosens  tegen, hoe toevallig is dat! Bleek dat zij onderweg was naar Bali, om daar 4 maanden een talen-en yogacursus te doen. In het vliegtuig kwamen we naast een vrolijke operazangeres met smetvrees (druk in de weer met anti-bacteriele doekjes) te zitten. We zagen de bui al hangen, maar gelukkig heeft ze ons niet wakker gehouden met haar aria's. Na een korte nacht (4 uurtjes geslapen) arriveerden we op Dubai Airport. Natuurlijk moesten we naar een andere uithoek van het vliegveld voor de overstap, maar na de verkeerde kant op gestuurd te worden door de bordjes (!), kwamen we bij de goede gate. Deze keer kreeg ik in het vliegtuig  een rustigere buurvrouw, een oud dametje uit Singapore. Tegen onze  verwachting in moesten we in Singapore toch uit het vliegtuig... Wel een fijne break in de langste vlucht tot nu toe. Na heel veel films en dutjes arriveerden we uiteindelijk in Melbourne. Wel een beetje in de war door het tijdsverschil, we bleven maar denken in Nederlandse tijd... Voor ons was het namelijk 12u 's nachts op 30 september, terwijl het in Melbourne 1 oktober 10 uur 's ochtends was. Volgens mij vonden ze ons niet verdacht, want we kwamen wel erg gemakkelijk door de douane. Ons hotel konden we pas rond 12 uur in, dus gingen we eerst op zoek naar simkaarten voor onze telefoon en tablet. Dat was een must voor het thuisfront natuurlijk, zodat we jullie een beetje op de hoogte kunnen houden! Toen we eindelijk ons hotel in konden zijn we meteen gaan slapen, toch wel een kleine jetlag. Dat was maar goed ook, want vandaag vlogen we weer vroeg naar Tasmanie!

• 02 Oktober 2015 - 11:59

Marianne Van Zon:

Erg leuk om te lezen. Zo toch het gevoel dat jullie niet zo heeeeel ver weg zijn!

• 02 Oktober 2015 - 12:14

Jeanne Van Hersel:

Fijn dat de vluchten al goed verlopen zijn! Ben benieuwd naar jullie belevenissen!

• 04 Oktober 2015 - 20:28

Jet:

Leuk om te lezen Acnne en Jeroen. Ik wil meer!
    Veel groetjes, Jet

• 06 Oktober 2015 - 10:32

Ashley:

Echt een leuk bericht! Hou ons op de hoogte en geniet vooral!!
    Liefs xx

• 14 Oktober 2015 - 22:17

Margriet:

Hoi wereldreizigers wat zullen jullie gaan genieten daar en erg benieuwd naar jullie mooie verhalen !