Tulpen & Sneeuw - Reisverslag uit Hobart, Australië van Anne Horvers - WaarBenJij.nu Tulpen & Sneeuw - Reisverslag uit Hobart, Australië van Anne Horvers - WaarBenJij.nu

Tulpen & Sneeuw

Blijf op de hoogte en volg Anne

09 Oktober 2015 | Australië, Hobart

Daar is het volgende reisverslag alweer!

De vierde dag begon met een bezoekje aan een vuurtoren bovenop de Table Cape in Wynyard, Jeroen kwam er achter dat dit de enige vuurtoren op Tasmanië was waar je in kon. Rond de vuurtoren lagen velden met kleurige tulpen, we hadden bijna het idee dat we terug in Nederland waren. De lighthouse keeper gaf weer leuke tips mee, waaronder de Dip Falls, een hele bijzondere waterval met balkachtige rotsen waar we heerlijk gepicknickt hebben. Helaas was het bewolkt en konden we daardoor in Stanley the Nut niet op, een vulkanische rots met zee uitzicht. Op Tasmanië schommelen de temperaturen heel erg, afhankelijk van het gebied. Het ene moment is het 30 graden en 20 kilometer verder is het 12 graden, heel apart. De laatste stop op deze dag was het Cradle Mountain National Park, waar we het uitgestrekte Dove Lake met op de achtergrond de hoge bergtoppen van Cradle Mountain hebben bewonderd. We sliepen in het mijnwerkersdorp Queenstown, in een ouderwets motel.
        De vijfde en laatste volle dag op Tasmanië vertrokken we vanuit Queenstown naar de Gordon Dam, een tocht van 4 uur door de bergen. Onderweg de Nelson Falls bekeken, een waterval midden in het regenwoud. De Gordon Dam maakte zijn plek in de Lonely Planet meer dan waar! Erg indrukwekkend, een 140 meter hoge dam midden in een horror-landschap met een zwart meer, wit kalkgesteente en dode bomen die uit het water staken. Creepy... Het weer maakte het nog onheilspellender, donkere luchten met regen. De terugtocht was weer lang, we reden door naar Hobart, de grootste stad van Tasmanië. 's Avonds gingen we uit eten bij een leuk fish & chips barretje aan het water. Self-service qua drank is hier heel normaal. Daarna sliepen we in het meest luxe hotel tot nu toe.
       Woensdag vlogen we alweer terug naar het vaste land van Australië. Maar niet voor we nog een laatste halve dag in Hobart mochten vertoeven. Eerst hebben we de haven van Hobart verkend, waarna we naar de top van Mt Wellington zijn gereden. Dit is de berg die over de hele stad en zijn omgeving uitkijkt, hij is meer dan 1200 meter hoog. Op de top was het 4 graden, er lag zelfs sneeuw, dus ik was blij dat ik mijn sjaal bij me had! Het uitzicht was mega indrukwekkend en heel anders dan alle uitzichten tot nu toe, lagoons, witte stranden en stedelijk gebied in één blik, wow. Helaas moesten we hierna alweer richting het vliegveld om terug te gaan naar Melbourne.
       Tasmanië is echt een aanrader, maar trek er zeker meer dan 6 dagen voor uit! Het landschap is zo divers, het verandert van het ene op het andere moment van regenwoud naar wit zandstrand of van groene grasvlakte naar berglandschap of prairie achtige taferelen.

De volgende keer meer, dan vanuit ons campertje op het vasteland van Australië

• 09 Oktober 2015 - 16:57

Nina:

Zo leuk om te lezen!! Het klinkt echt super! Ben benieuw naar jullie camper-avonturen:) xxx

• 10 Oktober 2015 - 09:05

Marianne:

Ha, gelukkig weer een verslag!! Super om te lezen. Anne jij schrijft zo mooi dat het net is of wij er ook zijn, prachtig! Leuke foto`s

• 10 Oktober 2015 - 10:18

Jeanne:

Wat veeeeel! Jullie zijn n ondernemend stel zeg! In die korte tijd al zoveel gezien/gedaan!Benieuwd naar de campeavonturen!

• 10 Oktober 2015 - 13:14

Laureen:

Leuk om te lezen! Geniet ze xx