Wildlife & Bucket list - Reisverslag uit Sorrento, Australië van Anne Horvers - WaarBenJij.nu Wildlife & Bucket list - Reisverslag uit Sorrento, Australië van Anne Horvers - WaarBenJij.nu

Wildlife & Bucket list

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

23 Oktober 2015 | Australië, Sorrento

Dag 5 stond in het teken van heel veel rijden, we reden nu de minder mooie, maar snellere snelweg van de kust naar Melbourne. Uiteindelijk besloten we helemaal door te rijden naar de andere kant van Melbourne, naar Phillip Island. Daar aangekomen zijn we Koala's gaan spotten in Koala Conservation Centre. Een koala had ervoor gekozen laag te gaan zitten, waardoor we hem van heel dichtbij konden bewonderen (nee, de foto is niet ingezoomd!).
Op dit schiereiland leven ook pinguïns, en wel de kleinste van de wereld. De Penguin Parade, het moment rond zonsondergang dat de kleine pinguïns uit de zee komen en het strand oversteken om terug te keren naar hun onderkomen, was het zeker waard. Nog mooier was het teruglopen naar de parkeerplaats met pinguïns waggelend naast het voetpad. Helaas mocht je geen foto's maken, maar neem maar van mij aan dat ze heel gaaf waren van 30 centimeter afstand!
     Onze wilde dieren spot streak ging de volgende dag gewoon door! 's Middags gingen we in Sorrento aan boord van de Polperro, de boot waarmee we wilde dolfijnen en fur seals (zeeberen, grote zeehonden) gingen spotten. Na ons in mega strakke wetsuits te hebben geperst gingen we de zee op. De bemanning besloot na een tijdje dat we eerst met de fur seals gingen snorkelen, wat een blije beesten zeg! Ze kwamen erg dichtbij en vonden het leuk in onze duikbril naar hun eigen weerspiegeling te kijken. Terug op de boot zochten we in onze koude natte wetsuits verder naar dolfijnen. Helaas vonden we ze niet... Die nacht sliepen we op een basic maar fijne camping net buiten Melbourne.
      De volgende dag reden we naar Wilsons Promontory, een schiereiland waar het zuidelijkste stukje kust van Australië ligt. We konden Whisky Bay natuurlijk niet overslaan, alleen al om de naam. Wat een mooi uitzicht op de witte zandstranden en helderblauwe zee zeg! Alsof dat nog niet genoeg was kwamen we een mega kangoeroe tegen op de weg terug, die we heel dichtbij konden naderen. Die avond sliepen we op een idyllisch plekje, op een mooie grasoever van de Franklin River. Helaas werd de rust verstoord door de enorme dikke zwarte spin die in de dames wc zat, ik schrok me dood.
       Na toch een fijne nacht ontdekte Jeroen de volgende dag Coal Creek, een mijngebied waar een mijnersdorp is nagebouwd. Was wel leuk om te zien. De rest van de dag brachten we door in de auto terug richting Melbourne, Mornington Peninsula. Je zult wel denken, waarom weer terug? Nou, na veel smsjes en belletjes had Jeroen weten te regelen dat we nog een keer met de Polperro mee konden om nu hopelijk wel dolfijnen te spotten en ermee te zwemmen. We sliepen op een camping aan het strand bij Point Leo. Niet echt een aanrader door de zwermen vliegen die er zaten.
      De volgende ochtend moesten we mega vroeg op om de boot te halen, maar het was het helemaal waard! Deze keer zagen we al dolfijnen in de haven, nog voordat we op het schip waren! Nadat we ons weer in wetsuits hadden gewurmd zetten we de achtervolging in. Al snel vonden we de dolfijnen weer en zagen we ze surfen op de voortstuwing van het water door de boeg van de boot. Daarna konden we het water in (koud!). Wat was dit een onvergetelijke ervaring! 4 dolfijnen die onder ons door zwommen, echt gaaf. Uiteindelijk kregen we deze trip gratis, wat erg aardig was. Daarna reden we door naar Ninety Mile Beach, ja dat strand is echt 90 Mile (150 km) lang! Het waaide nog al hard, dus er echt van genieten konden we niet. Die avond sliepen we in Sale, op een camping waar je apart moest betalen voor de stroom die je verbruikte. Bij ons was dat zo minimaal dat we niks bij hoefden te betalen, maar toch.

Weer een bucket list item afgevinkt, op naar de volgende!

• 23 Oktober 2015 - 12:21

Marianne :

Zo mooi weer om te lezen. Ook de foto`s. Prachtig!

• 26 Oktober 2015 - 19:13

Jeanne:

Geweldig dat Jeroen jouw droom wb de dolfijnen heeft kunnen waarmaken! Stond al ongeveer 18 jaar op je verlanglijstjes! Fijn om te lezen en te zien!

• 13 November 2015 - 13:23

Claire:

Omg zo jaloers! Dolfijnen ♡♡ cool annie!