Hello Themeparks! - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Anne Horvers - WaarBenJij.nu Hello Themeparks! - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Anne Horvers - WaarBenJij.nu

Hello Themeparks!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

13 November 2015 | Australië, Gold Coast

Na een rustige nacht bracht Rita ons naar Mount Coot-tha Reserve. Een kleine berg naar onze maatstaven, we zijn wat grotere gewend nu. Wel een gaaf uitzicht over heel Brisbane,  met mooie skyline. De Moreton Bay islands voor de kust waren ook goed te zien. Ons plan was om de rest van de dag lekker aan het strand te liggen, helaas kwam daar weinig van terecht. We reden naar Paradise Point in de hoop daar een fijn strandje te vinden, maar reden bijna een uber luxe resort in. Rita voelde zich niet echt thuis tussen de Aston Martins en Lamborghini's. Dus besloten we door de rijden naar Surfers Paradise, wat hopelijk wel een paradijselijk strand voor ons op zou leveren. Op de weg erheen kwamen we in file door een ongeluk, waardoor we besloten een restaurantje te zoeken om  te lunchen. Het werd Peters Fish Market, blijkbaar een heel bekende plek. Er lagen verse vissen en schelpdieren die je zo kon kopen, maar de langste rij stond bij de fish & chips counter. Wat een mega bakken met eten zeg! Jeroen at garnalen, inktvis en kabeljauw, ik nam de regular fish & chips. Die vis smolt gewoon op je tong, zo vers was hij! Na deze lekkere lunch reden we naar onze volgende overnachtingsplek. Het was zo warm dat we toe waren aan water. Gelukkig had de camping in Oxenford, Goals Coast een supermooi en verkoelend zwembad! Voor het eerst bleven we 3 nachten op een plek, om een hele andere kant van Australië te ontdekken. Gold Coast is de basis voor een handvol pretparken ofwel themeparks,  die we niet konden missen natuurlijk.
     De volgende dag begon onze pretpark-streak met Wet n Wild, een mega groot waterpark. Precies het goede weer om de hele dag in en rond het water te zijn, 32 graden. Wel gek, in heel het park was maar 1 zwembad en dat was ook niet eens een normaal zwembad, maar een golfslagbad. De rest bestond uit glijbanen in elke soort en maat die je maar kunt bedenken. We voelden ons net twee kleine kinderen en moesten ze natuurlijk allemaal afvinken! Een van de slides was best speciaal, de vloer viel onder je weg terwijl je rechtop in een cabine stond. Aan het eind van de dag hadden we nog niet genoeg verkoeling, dus sprongen we op de camping ook weer het zwembad in.
     Next in line was Warner Bros Movie World, waar we beiden veel van verwachtten. We begonnen achteraan in het park, waardoor we bij veel attracties zo door konden lopen, heel chill! Wat waarschijnlijk de tofste achtbaan was bleek gesloten te zijn, waardoor er maar een paar attracties overbleven. Ze hebben erg goed aan kinderen gedacht in dit park, er zijn hele werelden speciaal voor hen gebouwd. Jammer genoeg blijven er maar 3 achtbanen, de boomstammen en een vrije val toren over voor de wat oudere kids (wij dus).  De show bestond uit twee driftende auto's, best vet, maar duurde met een kwartiertje niet al te lang. Blijkbaar kennen ze down under niet zulke grote en uitgebreide pretparken als in Europa. Al snel hadden we alle attracties meerdere keren gehad en uitgedroogd door de hitte (34 graden). De rest van de dag brachten we door is het fijne zwembad op de camping.
     De dag erna checkten we met pijn in ons hart uit bij de camping in Oxenford. Gelukkig lag er een mooie dag Seaworld in het verschiet, het grootste park van allemaal. We begonnen meteen met een zeeleeuwen show die beter was dan heel Movie World bij elkaar. De dolfijnenshow, pinguïn voedertijd, het aaien van roggen en de gaafste jetski show ooit maakten het helemaal af. We sloten de dag af met een etentje bij onze favoriete fish & chips boer en sliepen weer op de gratis camping daar in de buurt.

• 13 November 2015 - 09:17

Marianne Van Zon:

idd. heel wat anders zo`n pretparkdagen.
    Maar voor de afwisseling wel heel leuk. Als lezer voel ik me een beetje dichter bij huis. (grappig)

• 13 November 2015 - 10:14

Jeanne:

Goed dat ze toch ook wat te bieden hebben aan " grote kids" in die parken

• 13 November 2015 - 13:49

Claire:

Hahahaha grote kids, jullie zijn leuk!♡♡♡