Whitsunday Paradise - Reisverslag uit Whitsunday Islands, Australië van Anne Horvers - WaarBenJij.nu Whitsunday Paradise - Reisverslag uit Whitsunday Islands, Australië van Anne Horvers - WaarBenJij.nu

Whitsunday Paradise

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

29 November 2015 | Australië, Whitsunday Islands

Ik hoop dat jullie genoten hebben van de Grote Hippie-Quiz uit het vorige verslag, Claire wint, congrats! Nu back to business, we waren aanbeland in Airlie Beach, op de dag van ons grote Whitsundays avontuur. Om half 7 's ochtends meldden we ons bij de vertrekhaven van Cruise Whitsundays, met nog wat andere mensen. De boot vertrok eerst richting Hamilton Island en Dream Island om nog meer mensen op te pikken. We voeren op de te blauwe zee, het blauwst ever, met de groen beboste eilanden om ons heen. Het was heerlijk weer, zeker boven de 30 graden, we raken er bijna aan gewend. Voor ons zat een aardige Nederlandse man, die 3 weken Australië aan het doen was (meeeega kort dus). We werden met onze lunch gedropt op Whitehaven Beach, het mooiste strand ooit!! Een hele lange witte strook zand, en dan ook echt wit, met de helderblauwste zee die ik ooit gezien heb. De cruise leider besloot dat we eerst gingen snorkelen bij een strand op een ander eiland, dus hopten we met ongeveer 10 anderen op een klein speedbootje. Het stinger-season is hier net begonnen, dus kregen we een stinger-suit aan, wat net een morphsuit leek, mega strak en zelfs met capuchon en om handen en voeten. Er lag een strook koraal een stukje van het strand af de zee in, waar wij mochten snorkelen. Jeroen en ik doken als eerste het water in, de rest bleef nog wat op het strand hangen. Op het eerste gezicht viel het nogal tegen, de wind kwam vanuit het noorden (normaal komt die vanuit het zuiden zei de crew), waardoor er veel zand omhoog geblazen werd. Het zicht was super slecht. Ook bleek de onderwater camera die we gekocht hadden niet waterproof te zijn helaas... Gelukkig besloten Jeroen en ik de durfals uit te hangen en verder naar linkse de zee op te gaan, daar zagen we een stuk meer! Toch nog mooie visjes en koraal gezien. De mede-snorkel gangers waren jaloers op ons, zij hadden niks gezien! De speedboot bracht ons daarna terug naar Whitehaven Beach, waar we een paar uur lekker konden relaxen en zwemmen. Rond lunchtijd werden we weer opgepikt door de speedboot om naar Hills Inlet te gaan, het uiteinde van Whitehaven Beach. De tocht ernaartoe was heftig, superveel golven, af en toe sprongen we er gewoon overheen met onze boot. Hills Inlet was prachtig, de swirls van zand in de zee die je op internet plaatjes ziet zijn er echt! Heel gaaf om gezien te hebben. Ook daar doken we nog even de zee in, Jeroen zag er zelfs een Mantra Ray en we zagen beide kleine gele doorzichtige haaien (geen idee hoe ze heten, wel dat ze geen mensen kwaad doen). Op de terugweg voer de schipper gelukkig wat rustiger, we zagen zelfs een hele grote zeeschildpad! Die lag lekker te dobberen naast onze boot, heel cool. Terug op Whitehaven Beach relaxten we lekker verder. We hoorden verhalen van andere reizigers die erg baalden van de korte tijd die ze hadden op dit mooie strand, wij hadden zeker genoeg tijd, erg blij dat wij deze cruise hebben gekozen! Terug op onze camping in Airlie Beach brachten we de rest van de avond relaxend door.
       De volgende dag vertrokken we weer verder naar het noorden. In Bowen kregen we goede tips van de informatiecentrum medewerkster. Ze stuurde ons naar de pier in Bowen,    daar spotten we schildpadden. De gekste ontdekking was een vlek van ongeveer 3x3 meter in het water, de vlek bewoog! Toen we even bleven kijken kwam de vlek boven en bleken het ongeveer 25 schildpadden te zijn die in een groep zwommen,  heel vet om te zien! Hierna gingen we snel opzoek naar een plekje om te zwemmen, het werd Horseshoe Bay, een mooi mini baaitje. Onderweg naar onze camping van die nacht reed Rita ineens een berg op, Inkerman Hill. Goede ontdekking, heel mooi uitzicht op het vlakke land onder ons. Op de top wachtten kalkoenen en kleine wallaby's op ons, ze kwamen erg dichtbij! Helaas werden we bij de eerste camping teleurgesteld,  we mochten er niet staan omdat we een campervan hadden... Gelukkig mochten we bij de tweede wel blijven en nog voor weinig geld ook!

• 29 November 2015 - 09:07

Marianne:

Wat een avontuur. Geweldig die schildpadden. wij hebben er een paar gezien in Curaçao, maar zo`n hele groep lijkt me prachtig!!
    Nog 2 daagjes....ben benieuwd wie Rita gaat vervangen?

• 29 November 2015 - 10:30

Jeanne:

Te gek weer! Oma vond het verslag heel leuk, maar nog leuker om met jullie gesproken te hebben. Nog veel plezier en dikke kus van oma en opa!

• 29 November 2015 - 14:16

Margriet:

Oh wat hebben jullie al veel moois gezien en zo n mooi weer is bijna niet voor te stellen .Hier regenachtig,koud en bijna donker en nog geen schildpad gezien ! Liefs en nog lekker genieten samen!