Hot hot hot! - Reisverslag uit Townsville, Australië van Anne Horvers - WaarBenJij.nu Hot hot hot! - Reisverslag uit Townsville, Australië van Anne Horvers - WaarBenJij.nu

Hot hot hot!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

30 November 2015 | Australië, Townsville

Na een goede nacht in Brandon besloten we weer iets heel anders te gaan doen. Op onze weg naar Townsville kwamen we Billabong Sanctuary tegen, waar de aardige informatiecentrum medewerkster uit Bowen ons kortingskaartjes voor gegeven had. In eerste instantie was ik een beetje sceptisch of de dieren wel goed verzorgd zouden worden in dit opvanghuis, omdat er aangekondigd stond dat je veel dieren mocht aaien. Het bleek een erg goed opvanghuis, waar alles om het welzijn van de dieren draaide. We zagen er niet alleen alle native animals van Australië, maar konden ze van erg dichtbij bekijken en aanraken. Er liepen grote kangoeroes rond die je kon voeren en elk half uur was er een experience met een ander dier, koala's, wombats, krokodillen, dingo's, reptielen en vogels. De rangers waren erg aardig en kundig, ze vertelden interessante verhalen bij elke experience. Mooie ervaring en fijn om te merken dat de dieren die vaak gewond of als wees naar het opvangcentrum worden gebracht zo goed verzorgd worden! Na een vol dagje Billabong reden we nog een stukje verder naar een mooi uitzicht over Townsville. Daarna vonden we een rustige en mooie gratis camping in Rollingstone, heel chill.
      We werden de volgende ochtend weer wakker van de hitte, waardoor we meteen opzoek gingen naar een manier om af te koelen. In de lonely planet stond Paradise Waterhole vermeld als een goede plek om dat te doen. Wat een toffe plek om te snorkelen en te zwemmen! Veel vissen en zelfs schildpadden gezien en een leuk stel (jongen uit Duitsland, meisje uit Australië) leren kennen. De rest van de ochtend daar doorgebracht en samen nog naar een ander waterhole gereden, heel gezellig. Daarna zijn we opgesplitst, zij bleven daar en wij reden door naar de Wallaman Falls, de hoogste single-drop waterval van Australië. Heel vet om te zien! We kregen alleen weer zin om te zwemmen door de poel onder de waterval, maar die lange wandeling werd ons afgeraden door een paar Aussies die daar mega bezweet van terug kwamen. Daarom reden we maar door naar de eindbestemming van die dag, Cardwell, waar het super rustig was op de camping. We volgden het advies van de lonely planet op en aten er een hapje in het restaurant. Was lekker, maar wel mega duur...
       De volgende ochtend reden we het meest nutteloze toeristische rondje ooit in Cardwell. Van de 4 bezienswaardigheden waren 2 watervallen een uur lopen, 1 rivier opgedroogd en 1 waterhole opgedroogd. Veel te heet natuurlijk, weinig water gevallen... Gelukkig reden we daarna naar Josephine Falls, waar wel water was. Best toeristisch, maar erg mooi! Het water dat vanuit de waterval in de poel eronder viel was erg koud, niet veel mensen gingen er in. Wij natuurlijk wel, waar we geen spijt van kregen, er zaten gave vissen. Toen ik uit het water wilde klimmen zag ik een kopje van een vis stil liggen onder de rots waar ik op stond. Bleek een aal te zijn van anderhalve meter! Toen een paar gekke mensen die aal probeerden te vangen zijn we maar weg gegaan. Onze volgende stop was Babinda, een klein dorpje met als hoogtepunt de Babinda Boulders, een erg mooi waterhole met mega grote ronde rotsen erin. Jeroen nam nog een duik en ik zag vanaf de kant de schildpadden zwemmen. We sliepen die avond op de gratis camping bij de Boulders, een erg fijne plek.
    De dag erna reden we in een keer door naar Cairns, wat voor onze begrippen nog maar een klein stukje was. Op onze camping relaxten we de rest van de dag bij het zwembad en gingen vroeg slapen. De volgende dag werden we namelijk om 7uur opgehaald om te gaan snorkelen bij The Great Barrier Reef! Daarover de volgende keer meer!

• 30 November 2015 - 14:14

Marianne:

Erg leuk om te lezen weer. Behoorlijk wat gratis campings kunnen vinden, mooi!
    Geniet maar van de warmte. hier nu erg regenachtig en veel wind!
    Sint en Piet hebben het slecht op het dak (ha ha )

• 01 December 2015 - 21:06

Jeanne:

Wat een weer weer! Goed dat die campings ook verkoeling bieden! Zin in al jullie foto's!